چه لیفتراکی بخریم؟

در تاریخ یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷
  • مقالات

چه لیفتراکی بخریم؟

امروزه از انواع باربرهای صنعتی یا لیفتراک ها برای جا به جایی بار با تناژ و وزن های متفاوت استفاده می شود.

برای حمل و جا به جایی بار در فضای آزاد و زمین های ناهموار، فضای بسته و کوچک، فضای سرپوشیده و راهرو های باریک، حمل اجسام با اشکال متفاوت و وزن بار، از لیفتراک های متفاوتی استفاده می شود.

آشنایی با انواع لیفتراک

لیفتراک ها یا باربرهای صنعتی  از نظر شکل ظاهری و از نظر سوخت مصرفی به چند دسته تقسیم می شوند. در هنگام خرید لیفت تراک، باید این مشخصات را مد نظر قرار دهید که قرار است در چه محیطی از لیفتراک استفاده کنید و چه تناژی را جا به جا نمایید. همچنین در خرید لیفت تراک باید توجه داشته باشید که برای حمل بار موردنظرتان، نیاز دارید که چنگک دستگاه، تا چه ارتفاعی بالا برود و ابعاد بار مورد انتقال چه اندازه است. در ادامه مطلب لیفتراک ها را از نظر شکل و اندازه، سوخت مصرفی و تایر مورد استفاده، بررسی می کنیم.

کاربرد انواع مختلف لیفتراک

انواع لیفتراک ها از نظر سوخت مصرفی:

لیفتراک های دیزلی

این لیفتراک ها از سوخت گازوئیل یا دیزل در موتور احتراقی خود استفاده می کنند و به دلیل قدرت بیشتر موتور، مناسب برای جا به جایی بارهای بزرگ و با وزن بالا هستند. لیفتراک های دیزلی، سرعت بیشتری نسبت به انواع برقی و دوگانه سوز دارند و اتاقک راننده فضای باز و راحت تری دارد. اگر قصد خرید لیفت تراک دیزلی را دارید، پیشنهاد می کنیم که از این دستگاه در فضای باز استفاده کنید. زیرا لیفت تراک های دیزلی آلودگی محیطی بیشتری ایجاد می کنند و مناسب برای انبارهای با فضای بسته و بدون تهویه نیستند.

لیفتراک های دوگانه سوز

لیفتراک های دوگانه سوز، دارای موتور بنزینی- گازی هستند و به دلیل تولید گاز های آلوده مناسب برای استفاده در فضای باز یا فضای سرپوشیده با تهویه مناسب و قوی می باشند. گاز مورد استفاده در این نوع لیفتراک ها، گاز مایع یا LPG  است. ممکن است بعضی موتور ها از گاز CNG  نیز استفاده کنند. اگر مایل هستید که کار انتقال بار با سرعت بیشتری نسبت به لیفتراک های برقی صورت بگیرد، خرید لیفتراک های دوگانه سوز را پیشنهاد می کنیم که سرعت و شتاب بیشتری برای شما ایجاد می کنند.

لیفتراک های برقی

اگر قصد خرید لیفتراک برای کار در فضای بسته و راهرو های باریک را دارید، خرید لیفتراک های برقی را توصیه می کنیم. این دستگاه ها، سرعت کار کمتری دارند اما امتیاز آن ها نسبت به انواع دیزلی و دوگانه سوز، عدم تولید گازهای آلوده و هزینه پایین تر سوخت مصرفی آن هاست. لیفتراک های برقی از باطری های قابل شارژ استفاده می کنند. هنگام خرید لیفتراک برقی دقت داشته باشید که هزینه تهیه باطری، جداگانه محاسبه می شود.

 

دسته بندی لیفتراک ها از نظر فضای مورد استفاده:

اگر در فضای باز کار می کنید و ابعاد محل کارتان، محدودیتی ندارد خرید لیفتراک استاندارد یا نشسته را به شما توصیه می کنیم. لیفتراک استاندارد، می تواند از سوخت های مختلفی استفاده کند، دارای تایرهای متفاوتی باشد، قابلیت حمل و جابه جایی در ارتفاعات متفاوتی را داشته باشد.همچنین ملحقات مختلفی قابل نصب به روی آن باشد که تمامی موارد بستگی به شرایط کار و ابعاد بار و مکان مورد استفاده شما دارد.

 

اگر قصد خرید لیفتراک برای جا به جایی بار در فضاهای باریک مانند راهروها را دارید، یا نیاز به حمل بار در ارتفاع بالا دارید، پیشنهاد می کنیم یک ریچ تراک تهیه کنید. ریچ تراک ها، لیفتراک های باریکی هستند که برای کار در فضاهای محدود و کم عرض طراحی شده اند و می توانند بار را در ارتفاع زیاد نیز انتقال دهند. ریچ تراک ها به دلیل قدرت مانور زیاد، حرکت افقی دکل و چرخش های کنترل شده، برای کارهای دقیق مناسب هستند.

 

دسته بندی لیفتراک ها از نظر تایرهای مورد استفاده:

لیفت تراک ها معمولا از تایرهای بادی  یا بالشتی استفاده می کنند.

تایرهای بادی نیازمند به پرشدن با هوا هستند. این نوع تایرها برای زمین های ناهموار و نرم ساخته شده اند و برای جا به جایی بار با تناژ بالا و استفاده در فضاهای روباز  بیشتر مناسب هستند. بعضی از لیفتراک ها نیز دارای تایرهای شناور بزرگ  هستند که در زمین های بسیار ناهموار استفاده می شود. اگر قصد خرید لیفتراک برای حمل و نقل بار و مصالح در سایت ساختمان سازی را دارید، لیفتراکی با این نوع تایرها تهیه کنید.

در انبارها و فضاهای سرپوشیده با زمین صاف و بدون ناهمواری، معمولا از لیفتراک هایی با تایر بالشتی یا ضربه گیر استفاده می شود. اگر فضای کمتری دارید و نیاز به ارتفاع پایین برای حمل بار دارید، خرید لیفتراک با تایر بالشتی، گزینه خوبی برای شما خواهد بود. زیرا تایرهای بالشتی ، دستگاه را در ارتفاع پایین تری قرار می دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر جهت خرید لیفت تراک و دریافت مشاوره می توانید با همکاران ما در شرکت آذران ماشین تماس بگیرید.




    کلمات کلیدی:  
  • لیفتراک، لیفت تراک، باتری، باطری، بلبرینگ، آذران_ماشین